ÁSZF
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a BARCSIK ÉKSZER Kft. (a
továbbiakban: Szolgáltató) és a Szolgáltató által a https://barcsikekszer.hu weboldalon (a
továbbiakban: Weboldal) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő
Felhasználó (a továbbiakban: Felhasználó, Szolgáltató és Felhasználó a továbbiakban: Felek) jogait
és kötelezettségeit tartalmazza. Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a
Weboldalon keresztül történik. Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el
a jelen dokumentumot, mert a megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát.
Ha a jelen ÁSZF tartalmával, a Weboldal használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével
kapcsolatban kérdése merül fel vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy
kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatos az 1. pontban megadott elérhetőségek valamelyikén.
Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://barcsikekszer.hu/aszf és letölthető,
továbbá bármikor kinyomtatható az alábbi linkről: https://barcsikekszer.hu/aszf.pdf
- SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
A szolgáltató neve: BARCSIK ÉKSZER Kft.
A szolgáltató székhelye: 6000 Kecskemét, Izsáki út 2-4 (Szil-Coop Bevásárlóközpont)
A szolgáltató levelezési címe: 6400 Kiskunhalas, Thúry József utca 4/b.
A panaszügyintézés helye: 6400 Kiskunhalas, Thúry József utca 4/b.
A szolgáltató cégjegyzékszáma: 03-09-110172
A szolgáltatót nyilvántartó bíróság: Kecskeméti Törvényszék Cégbírósága
Adószáma: 12929595-2-03
Képviselő: Barcsik Imre ügyvezető
Telefonszám: +36 70 872 5087
A szolgáltató elektronikus levelezési címe: webaruhaz@barcsikekszer.hu
Honlap: https://barcsikekszer.hu
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató adatai:
Név: ShopRenter.hu Kft.
Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.
Elektronikus levelezési címe: info@shoprenter.hu
Telefonszáma: +36 1/234 5012
- ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:
2.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus
kereskedelmi szolgáltatásra, amely a Weboldalon található elektronikus áruházon (a továbbiakban:
Webáruház) keresztül történik. Jelen ÁSZF hatálya kiterjed továbbá minden olyan kereskedelmi
ügyletre Magyarország területén, amely jelen ÁSZF-ben meghatározott Felek között jön létre. A
jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint annak értelmezésére a magyar jog az
irányadó, így különösen az alábbi jogszabályok vonatkozó rendelkezései az irányadóak:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.);
- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Elker.
tv.);
- a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény;
- a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22)
Korm. rendelet
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó
szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014.
(IV.29.) NGM rendelet;
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet;
A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a Felekre külön kikötés nélkül is irányadóak.
2.2. A jelen Szabályzat 2021. január 1. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A
Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et (a módosításra okot adó körülmények
különösen: szállítási költség (futárszolgálat díja) változása, jogszabály-változás, üzleti érdek, céggel
kapcsolatos változások). Felhasználók a Weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a
Weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
2.3. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv. A jelen ÁSZF hatálya alá
tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, nem kerülnek iktatásra, magatartási
kódexre nem utal. A Szolgáltató nem köt szerződést kiskorúakkal. A Felhasználó a jelen ÁSZF
elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a Weboldal, annak bármely részlete és az azon
megjelenő tartalmak, valamint a Weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a Weboldalon
megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és
értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
- REGISZTRÁCIÓ/VÁSÁRLÁS
3.1. A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen
ÁSZF-ben meghatározott módon. A Felhasználó a Webáruházban történő vásárlásával, illetve
regisztrációjával kijelenti, hogy a jelen ÁSZF és a Weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató
feltételeit megismerte és elfogadja.
3.2. A Felhasználó a vásárlás, illetve regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A
vásárlás, illetve regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a
létrejövő elektronikus szerződés semmis. A Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben a Felhasználó
más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
3.3. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető
szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
Felhasználó a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a Felhasználó általi hibás
adatbevitelből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét a Felhasználóra
hárítani. A Szolgáltató felhívja a Felhasználó figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy
a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és
meggátolhatja a szerződés létrejöttét vagy annak teljesítését.
3.4. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Felhasználó a jelszavát
elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé
válik.
- MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE
4.1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan
megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt ÁFÁ-t. A Szolgáltató az
árváltoztatás jogát fenntartja. Az árak nem tartalmazzák a házhoz szállítással felmerülő futárszolgálat
díját és az utánvétellel kapcsolatosan felmerülő költséget. Külön csomagolási költség nem kerül
felszámításra.
4.2. A Webáruházban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót
jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként
szerepelhetnek.
4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Felhasználókat
az akcióról és annak pontos időtartamáról. Az akció csak a készlet erejéig érvényes. Az akciós
termékek rendelései beérkezési sorrendben kerülnek feldolgozásra, az akcióval bármely más
kedvezmény (pl. kupon) nem összevonható.
4.4. A Szolgáltató nem vállal felelősséget gondossága ellenére és/vagy az informatikai rendszer
hibájából eredően nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért. Amennyiben a Szolgáltató minden
gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves,
- a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg
rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a
terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának
lehetőségét, mely információ birtokában a Felhasználó eldöntheti, hogy megrendeli a terméket való
áron vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül elállhat vásárlási szándékától.
- A VÁSÁRLÁS FOLYAMATA
5.1. A Felhasználó regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást, amennyiben regisztrált, úgy a
„Belépés” gombra kattintva - az e-mail címének és jelszavának a megadását követően - a
Webáruházba való belépéssel kezdheti meg a vásárlást.
5.2. A termék kiválasztása: A Webáruházban szereplő termék, illetve gyártó szerinti kategóriákra
kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot és ezen belül az egyes termékeket. Az egyes
termékekre kattintva találja a termék fotóját, cikkszámát, ismertetőjét (paraméterek), árát. A
termékeket illusztrált fényképpel jelöltük. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs elemek nem
részei a terméknek, kivéve ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül. Felhívjuk figyelmét, hogy
az esetleges elírásokért, téves adatokért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
5.3. Kosárba helyezés: A termék kiválasztása után a Felhasználó a „Kosárba rakom” gombra
kattintva helyezhet – tetszőleges számú – terméket a „Kosárba” anélkül, hogy ezzel Felhasználónak
vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne. Felhasználó bármikor megtekintheti a „Kosár”
tartalmát a „Kosár” ikonra kattintva. A „Kosár” tartalma a megrendelés véglegesítéséig – a
„Megrendelés” gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a „Kosárból” tetszés szerinti termékek
eltávolíthatóak a „Törlés” gomb megnyomásával, a „Kosárba” tetszés szerint újabb termékek
helyezhetőek, illetve a kívánt termékszám módosítható.
5.4. A Kosár megtekintése: A Webáruház használata során Ön a honlap tetején található „Kosár”
ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a „Kosár” tartalmát. Itt lehetősége van a kiválasztott
termékeket eltávolítani a „Törlés” gomb megnyomásával a „Kosárból”, illetve a termék darabszámát
megváltoztatni. A rendszer a „Kosár” tartalmának bárminemű módosításával egyidejűleg megjeleníti
az Ön által megváltoztatott adatoknak megfelelő információkat, ideértve a „Kosárba” tett termékek
árát (Bruttó végösszeg) is. Amennyiben Ön nem kíván további termékeket kiválasztani és a „Kosárba”
helyezni, úgy a „Tovább a pénztárba” gomb lenyomásával folytathatja a vásárlást.
5.5. Vásárlói adatok megadása: A „Tovább a pénztárba” gomb lenyomását követően az Ön
elérhetőségi adatait kell megadnia, e-mail cím, vezetéknév, keresztnév, illetve telefonszám, majd ezt
követően a szállítási mód menüpont következik.
5.6. Szállítási mód: A „Tovább a szállítási módokhoz” gomb megnyomását követően a pontos
szállítási címet kell megadni [irányítószám, város, cím (utcanév, házszám), emelet, ajtó, egyéb],
postafiók cím nem adható meg, a Szolgáltató postafiókra nem szállít. Szolgáltató kizárólag
Magyarország területére szállít. A megrendelt termék(ek) minden esetben futárszolgálattal kerülnek házhozszállításra, melynek pontos díját a rendszer jelzi, amit a Felhasználó köteles megfizetnimegrendelés esetén.
A Szolgáltató a megrendelt terméke(ke)t szállítmányozó cég (a továbbiakban: futárszolgálat)
igénybevételével szállítja ki a Felhasználó részére, a Felhasználó által a megrendelés során megadott
szállítási címre. Amennyiben a megrendelt termék(ek) bruttó vételára eléri a 15.000,- Ft-ot, a
házhozszállítás Magyarország egész területére díjmentes. A díjmentes szállítást biztosító összeget el
nem érő kiszállítással megjelölt megrendelések esetén a futárszolgálat díját a Felhasználó viseli.
Ebben az esetben a futárszolgálat díja a számlán feltüntetésre kerül és azt a Felhasználó által a
megrendelés során választott fizetési módnak megfelelően köteles a Felhasználó megfizetni. A
házhozszállítással kapcsolatos futárszolgálat díja 15.000,- Ft-ot el nem érő megrendelés esetén
Magyarország egész területére egységesen bruttó 1.490,- Ft.
A terméket a futárszolgálat a rendelés Szolgáltató általi visszaigazolását követő 1-10 munkanapon
belül szállítja ki. A Szolgáltató a futárszolgálat előzőek szerinti határidőben történő szállításáért
felelősséget nem vállal. A futárszolgálat kizárólag hétköznap, munkaidőben szállítja ki a terméke(ke)t,
ezért fontos, hogy szállítási címként a megrendelés során olyan cím kerüljön megadásra, ahol ez
időben a terméke(ke)t át tudják venni. A futárszolgálat kézbesítője a Felhasználó által megadott
szállítási címen legfeljebb 10 percet tud várakozni. A futárszolgálati kézbesítéskor az utánvétes
megrendelés kizárólag készpénzes fizetéssel teljesíthető.
Bővebb információt itt talál: https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok
5.7. Fizetési módok: A „Tovább a fizetési módokhoz” gomb megnyomását követően a
Felhasználónak a „Válassz fizetési módot” menüpont alatt a kívánt fizetési módot kell bejelölnie, azaz
választási lehetősége van az alábbiak közül: OTP SimplePay; Utánvétel
Online bankkártyával:
A Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online,
bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató (OTP Mobil Kft. által
üzemeltetett OTP SimplePay) biztonságos online fizetési rendszerén keresztül, ahol MasterCard,
Maestro*, VISA, VISA Electron* [*ezen kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg a kártya
internetes használatát, amennyiben engedélyezte, abban az esetben képes az OTP SimplePay
elfogadni]
Fizetés utánvétellel: A megrendelt termék(ek) futárszolgálattal történő kiszállítása során a
Felhasználó a megrendelés végösszegét (vételárat) a futárnak teljesíti készpénzben a megrendelt
termék(ek) átvételekor, melynek költsége 390,- Ft.
A fizetési mód megadását követően a „Számlázási cím” menüpont alatt a rendszer automatikusan a
Felhasználó által megadott vezeték- és keresztnevet és szállítási címet tárolja, azonban a
Felhasználónak lehetősége van arra, hogy amennyiben a számlázási adatai nem egyeznek a megadott
szállítási címmel, úgy új számlázási címet adjon meg (melynek keretében bármely eddig megadott
adat módosítható), illetve amennyiben cégként vásárol, lehetőség van a céges adatok megadására.
5.8. A rendelés áttekintése: A „Tovább az összegzéshez” gomb megnyomásával a „RENDELÉS
ÖSSZEGZÉSE” oldalra érkezik és ezen menüpont alatt
- az „Elérhetőség”, a „Szállítás” és a „Fizetés” ablakokban a Felhasználó által megadott adatok
(melyek módosítására Felhasználónak a „Módosítás” gomb megnyomásával lehetősége van),
- a megrendelt termék(ek) adatai (darabszám, megnevezés, ár),
- termékek összesített vételára, a futárszolgálat díja és a választott fizetési mód, valamint
- a bruttó végösszeg (mely a termékek összesített vételárának, illetve a futárszolgálat díjának és az
utánvétel költségének az együttes összege, a továbbiakban: végösszeg)
jelennek meg.
5.9. A rendelés véglegesítése: Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a „RENDELÉS
ÖSSZEGZÉSE” menüpont alatti adatok tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt
termék(ek)nek, valamint az Ön adatai, illetve számlázási adatok helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelem” gombra kattintva zárhatja le rendelését. A Felhasználó a megrendeléssel tudomásulveszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.
A honlapon közölt információk nem minősülnek a Szolgáltató részéről szerződés megkötésérevonatkozó ajánlatnak.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül
ajánlattevőnek, és a szerződés az Ön által a Weboldalon keresztül tett ajánlatnak a Szolgáltató által
történő elfogadásával jön létre a jelen ÁSZF Ön a „Megrendelés” gomb megnyomásával kifejezetten
tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – a Szolgáltató jelen ÁSZF
szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás
időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen ÁSZF szerint 48 órán belül nem igazolja vissza
a Szolgáltató, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
5.10. A rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
A Felhasználónak bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. A Szolgáltató a
rendelés megérkezéséről és feldolgozásának a megkezdéséről - a rendelés részleteit tartalmazó - e-
mail-t küld.
A Weboldalon feltüntetett információk nem minősülnek a Ptk. értelmében vett ajánlattételnek. A
Szolgáltató legkésőbb a Felhasználó ajánlatának elküldését követő munkanapon „Megrendelés
visszaigazolása” tárgyú e-mail útján visszaigazolja a Felhasználó ajánlatát. A szerződés a Felhasználó
által tett ajánlatnak a Szolgáltató által történő elfogadásával jön létre.
5.11. Teljesítési határidő
5.11.1. A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától
számított legfeljebb 1-10 munkanap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést
minden esetben e-mail útján jelezzük. Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót, hogy a rendelésnek a
futárszolgálatnak részére történő átadásakor e-mail-t küld.
A Szolgáltató tájékoztatja Felhasználót, hogy a kiskereskedelmi értékesítés miatt a Szolgáltató által
üzemeltetett üzletekben napközben eladott termékek csak az adott munkanap végén kerülnek
egyeztetésre a Webáruházban szereplő termékekkel, így az ebből adódó esetleges készlethiányért
Szolgáltató felelősséget nem vállal. Így amennyiben a Szolgáltató a szerződésben vállalt
kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére,
Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes
egészben. Köteles azonban erről a Felhasználót haladéktalanul - legkésőbb 2 munkanapon belül -
tájékoztatni, valamint a termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén 5 munkanapon belül
visszautalni az összeget.
5.11.2. Ha egy Felhasználótól azonos napon több megrendelés is érkezik, ezek a házhoz szállítással
kapcsolatos futárszolgálat díja, illetve az utánvétellel kapcsolatos költség szempontjából külön
kerülnek figyelembevételre és csak a díjmentes szállítást biztosító értéket meghaladó megrendelések
házhoz szállítása ingyenes. Amennyiben a Felhasználó a második rendelés leadásakor jelzi és erre a
Szolgáltató visszajelzése alapján, még van lehetőség, a Szolgáltató összevonhatja a megrendeléseket,
azonban a már elindított csomagok utólagos összevonására nincs mód. A Szolgáltató a szállítási díj
változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg
lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.
5.12. Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Amennyiben a Felhasználó korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette
át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a Termék nem kereste jelzéssel
érkezett vissza a Szolgáltatóhoz, a Szolgáltató a megrendelés teljesítését a végösszeg előre történő
megfizetéséhez köti.
A Szolgáltató visszatarthatja a Termék kiszállítását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a
megrendelés végösszegének kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás
használatával.
- ELÁLLÁS JOGA – FOGYASZTÓI TÁJÉKOZTATÓ A 45/2014. (II.26.) KORM. RENDELET ALAPJÁN
6.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet
szabályozása értelmében a Felhasználó a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül
indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
Az elállási jog csak a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg. A Ptk. 8:1. § (1)
bekezdés 3. pontjában foglaltak szerint fogyasztónak minősül „a szakmája, önálló foglalkozása vagy
üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy”, melyre tekintettel a természetes
személyeken kívül más személyeket nem illet meg az indokolás nélküli elállási jog.
6.2. Amennyiben a Felhasználó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a
Szolgáltató elérhetőségein jelezni. A Felhasználó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó
egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott
nyilatkozat-minta útján vagy a Weboldalról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával
gyakorolhatja. A Felhasználót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 6. pontban
meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
6.3. A Felhasználó az elállási jogát termék adásvételére irányuló szerződés esetén
- a) a terméknek,
- b) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az
utoljára szolgáltatott terméknek,
a Felhasználó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja.
6.4. A Felhasználó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban
is gyakorolhatja elállási jogát.
6.5. Nem illeti meg az elállási jog a Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a
Felhasználó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében,
amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
6.6. A Felhasználó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
- a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően,
ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a
fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát
elveszíti;
- b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által
nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges
ingadozásától függ;
- c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett
kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére
szabtak;
- d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az
átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül
más termékkel;
- g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem
befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi
fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának
adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
- k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-
kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló
szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó
kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével
egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti
az elállási jogát.
6.7. A Szolgáltató kötelezettségei a Felhasználó elállása esetén
6.7.1. A Szolgáltató visszatérítési kötelezettsége
Ha a Felhasználó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, a
Szolgáltató legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a
Felhasználó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel
összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. A Szolgáltató nem köteles a Felhasználó
része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos
fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. Ilyen esetben a feltüntetett általános
szállítási díjtételek erejéig áll fenn a Szolgáltató visszatérítési kötelezettsége.
6.7.2. A Szolgáltató visszatérítési kötelezettségének módja
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot
alkalmazunk, kivéve, ha a Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását
adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Felhasználót semmilyen többletköltség nem
terheli. A Felhasználó által hibásan megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő
késedelem miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli.
6.7.3. Visszatartási jog
A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a Felhasználónak visszajáró összeget, amíg a Felhasználó a
terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő
közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket a
Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni.
6.8. A Felhasználó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
6.8.1. A termék visszaszolgáltatása
Ha a Felhasználó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,
köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül
visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott
személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Felhasználó a terméket a
határidő lejárta előtt elküldi.
A Felhasználó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához
szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
6.8.2. A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése
A Felhasználó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket a Szolgáltató címére kell
biztonságos, sérülést elkerülő csomagolásban visszaküldeni. Utánvéttel vagy portósan feladott
küldeményeket a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. A termék(ek) visszaküldésének
költségén kívül az elállás kapcsán a Felhasználót semmilyen más költség nem terheli.
- KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
7.1. Hibás teljesítés
A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben
vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a
jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában
ismernie kellett.
Felhasználó és Szolgáltató közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a
kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Felhasználó hátrányára tér el.
7.2. Kellékszavatosság
7.2.1. Milyen esetben élhet a Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági
igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.
7.2.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a
Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is
elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a
Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
7.2.3. Milyen határidőben érvényesítheti a Felhasználó kellékszavatossági igényét?
A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a
szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem
érvényesítheti.
7.2.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
A Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
7.2.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a
Webáruházat üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban
már a Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
7.3. Termékszavatosság
7.3.1. Milyen esetben élhet a Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet.
7.3.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
7.3.3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
7.3.4. Milyen határidőben érvényesítheti a Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
7.3.5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell
bizonyítania.
7.3.6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
7.4. Jótállás
7.4.1. Milyen esetben élhet a Felhasználó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) alapján a 10.000,- Ft eladási
ár feletti órák és ékszerek, mint tartós fogyasztási cikkek tekintetében a Szolgáltató jótállásra
köteles, ha a Felhasználó fogyasztónak minősül.
7.4.2. A Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A Kormányrendelet hatálya alá tartozó, annak mellékletében meghatározott új tartós fogyasztási
cikkek esetében a jótállás időtartama a Kormányrendelet 2. § (1) bekezdésében foglaltak szerint:
- a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
- b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása – az alábbi kivétellel - jogvesztéssel jár.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától
kezdve azzal az idővel, amely alatt a Felhasználó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen
nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk a Felhasználó részére történő átadása, vagy ha az üzembe
helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a Felhasználó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor
a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
7.4.3. A jótállási jegy
A Szolgáltató köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a Felhsználó rendelkezésére
bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól
olvashatóságát. A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.
A jótállási jegyen fel kell tüntetni:
- a) a Szolgáltató nevét, címét,
- b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint - ha van - gyártási
számát,
- c) a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a Szolgáltatóval,
- d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk Felhasználó részére történő átadásának vagy - a
Szolgáltató vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén - a fogyasztási cikk üzembe
helyezésének időpontját,
- e) a Felhasználó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit,
továbbá
- f) az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a Felhasználó a megyei (fővárosi)
kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti,
- g) a Szolgáltató bélyegzőlenyomatát és a kiállítás során a képviseletében eljáró személy aláírását,
elektronikus dokumentumon való átadás esetén az elektronikus aláírást.
A Szolgáltató a Kormányrendelet előírásainak megfelelő jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja
a Felhasználó részére. A Felhasználó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor
fogadható el, ha tartalma megfelel e rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A Szolgáltató a
jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését
követő napon köteles. Ha a Szolgáltató a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen
megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a Felhasználó
rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem
szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell. A Szolgáltató a jótállási jegy
elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembehelyezését követő napon
köteles. Vita esetén az előbb írt kötelezettség teljesítését a Szolgáltató köteles bizonyítani.
7.4.4. A jótállásból eredő jogok - a Kormányrendelet 4. § (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a jótállási
jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott
csomagolásának a Felhasználó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a
jótállási jegy Felhasználó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.
A jótállási jegy Felhasználó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését
bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi
adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a Felhasználó bemutatja. Ebben az
esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
7.4.5. A Felhasználó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely
telephelyén, fióktelepén és a Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál
közvetlenül is érvényesítheti.
A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Kijavítás iránti igény teljesítésekor a Szolgáltatónak vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül
érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan
fel kell tüntetnie:
- a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját,
- b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá
- c) a fogyasztási cikk Felhasználó részére történő visszaadásának időpontját.
Kicserélés iránti igény teljesítésekor a Szolgáltatónak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés
tényét és időpontját.
Ha a Kormányrendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal
történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható,
a Felhasználó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon
belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Felhasználó
által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános
forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc
napon belül a Felhasználó részére visszatéríteni.
Ha a Kormányrendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal
történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a Felhasználó eltérő rendelkezése hiányában -,
valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja
alapján a Felhasználó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Felhasználó nem kívánja a
fogyasztási cikket a Szolgáltató költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Szolgáltató köteles a
fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a
Szolgáltató köteles a Felhasználó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését
igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy
nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Felhasználó részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított
harmincadik napig nem kerül sor, - a Felhasználó eltérő rendelkezése hiányában - a Szolgáltató köteles
a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül
kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Felhasználó által
bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi
adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos
kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Felhasználó részére
visszatéríteni.
7.4.6. A fogyasztási cikk jótállási időn belüli meghibásodása esetén a jótállási igénye alapján a
Felhasználó jogosult választása szerint
a./ kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy
ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget
eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a
szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a Felhasználónak okozott érdeksérelmet; vagy
b./ ha a kötelezett a kijavítást, illetve kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő
határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Felhasználónak a
kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, akkor a Felhasználó megfelelő árleszállítást
igényelhet, vagy a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a
szerződéstől elállhat.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
7.4.3. Mikor mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba
oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági
és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan
nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és
kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
7.4.4. A Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a
természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.
7.4.5. A Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek
a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a
meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából
keletkeztek.
7.4.6. Ha a Felhasználó a Kormányrendelet hatálya alá tartozó, annak mellékletében meghatározott
fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három
munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve,
hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
7.5. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
7.5.1. A Felhasználó és a Szolgáltató közötti szerződésben a Felek megállapodása a rendelet
rendelkezéseitől a Felhasználó hátrányára nem térhet el.
7.5.2. A Felhasználó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak
nyugtával).
7.5.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk.
6:166. §).
7.5.4. A Szolgáltató a 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet 4. § (1) bekezdés alapján a Felhasználó nála
bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti
- a) a Felhasználó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben
rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
- b) a Felhasználó és a Szolgáltató közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését,
vételárát,
- c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,
- d) a hiba bejelentésének időpontját,
- e) a hiba leírását,
- f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a Felhasználó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
- g) az 4. § (5) bekezdés szerinti eset kivételével a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének
módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.
Ha a Szolgáltató szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a Felhasználó által érvényesíteni kívánt
jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.
7.5.5. A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a
Felhasználó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület
eljárását is kezdeményezheti.
7.5.6. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Felhasználó rendelkezésére kell
bocsátani. A Szolgáltató a Felhasználó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az
annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére
bemutatni.
7.5.7. Ha a Szolgáltató a Felhasználó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak
bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról
és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles
értesíteni a Felhasználót.
7.5.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon
belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a
Szolgáltató a Felhasználót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A
tájékoztatás a Felhasználó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a Felhasználó általi
átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
7.5.9. Kijavításra vagy - a 7.5.7. pont szerinti esetben - a szavatossági vagy jótállási igény
teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen
fel kell tüntetni
- a) a Felhasználó nevét és címét,
- b) a dolog azonosításához szükséges adatokat,
- c) a dolog átvételének időpontját, továbbá
- d) azt az időpontot, amikor a Felhasználó a kijavított dolgot átveheti.
A fentiek a szavatossági vagy jótállási igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.
7.5.10. Ha a Felhasználó kijavítás iránti jótállási igényét közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett
javítószolgálatnál kívánja érvényesíteni, a javítószolgálat köteles a Szolgáltatót haladéktalanul
értesíteni a jótállási igény bejelentéséről. A javítószolgálat köteles igazolható módon a Szolgáltatót
értesíteni a termék kijavítását követő öt munkanapon belül a javítás elvégzéséről.
A javítószolgálat köteles igazolható módon értesíteni a Szolgáltatót a megállapítást követő öt
munkanapon belül:
- a) ha az ingó dolog első alkalommal történő javítása esetén megállapítást nyer, hogy az ingó dolog
nem javítható;
- b) ha az ingó dolog javítása előreláthatóan tizenöt napnál hosszabb időt vesz igénybe, a javítás várható
idejéről;
- c) ha az ingó dolog javítása nem lehetséges harminc nap alatt.
A javítószolgálat a kijavítást a 7.5.8. pontban előírtak betartásával köteles elvégezni.
A javítószolgálat a kijavítás iránti jótállási igény intézésekor a 7.5.9. pontban foglaltak megfelelő
alkalmazásával köteles eljárni.
- VEGYES RENDELKEZÉSEK
8.1. A Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek
jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga
követte volna el.
8.2. Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó
részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
8.3. Amennyiben a Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás
elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás
csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy
alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem
jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés
betartásához.
8.4. A Szolgáltató és a Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
8.5. Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató Webáruháza Magyarországon működik, karbantartását is itt
végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a Felhasználók kifejezetten
tudomásul veszik, hogy a Felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog.
Amennyiben a Felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a Felhasználóval szemben
a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (Felhasználó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság
kizárólagosan illetékes.
8.6. A Szolgáltató a Webáruházban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem
alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy
letelepedési helyével kapcsolatos okokból.
8.7. A Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket
a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a
fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a
készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Európai Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok
miatt.
8.8. A Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a Felhasználó állampolgársága, lakóhelye vagy
letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a
megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU)
2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI
PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.
- PANASZKEZELÉS RENDJE
9.1. Webáruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes
megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a
szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát, fogyasztói kifogásait az alábbi
elérhetőségeken terjesztheti elő:
Telefon: +36 70 872 5087
E-mail: webaruhaz@barcsikekszer.hu
Postai cím: 6400 Kiskunhalas, Thúry József utca 4/b.
9.2. A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a
Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a
Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s
annak egy másolati példányát átadja a Felhasználónak.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a Felhasználó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a Felhasználó panaszának részletes leírása, a Felhasználó által bemutatott iratok,
dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a Szolgáltató nyilatkozata a Felhasználó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a
panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a Felhasználó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
9.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezést követően 30 napon belül írásban érdemben
megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató köteles
megindokolni. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig megőrzi a
Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
9.4. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Felhasználót írásban tájékoztatni arról, hogy
panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A
tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Felhasználó lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint
levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita
rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
9.5. A Felhasználó a panaszának Szolgáltató általi elutasítása esetén panaszával hatósági vagy
békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
9.5.1. A Felhasználó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
Amennyiben a Felhasználó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a
lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt
a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a
fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt
található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári
eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári
Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
9.5.2. A Felhasználónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek
elérhetőségét itt találja:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Elnök: Dr. Bodnár József
E-mail cím: kerelem@baranyabekeltetes.hu,
info@baranyabekeltetes.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető
Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532
Fax száma: (76) 501-538
Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető
Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Elnök: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Elnök: Dr. Bagdi László
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Elnök: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu;
bmkik@bmkik.hu
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető
Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Elnök: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet
240.
Telefonszáma: 06-1-269-0703
Fax száma: 06-1-269-0703
Elnök: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Elnök: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Elnök: Dr. Horváth Károly
E-mail cím: info@csmkik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető
Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Elnök: Dr. Vári Kovács József
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
bekeltetes@fmkik.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Elnök: Dr. Gáll Ferenc
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Elnök: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen
Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 814-111
Fax száma: (88) 412-150
Elnök: Dr. Vasvári Csaba
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Elnök: Dr. Molnár Sándor
Elnök: Dr. Gordos Csaba
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
E-mail cím: zmkik@zmkik.hu;
zmbekelteto@zmkik.hu
9.6. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése.
A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség
létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok
egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető
testület a Felhasználó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Felhasználót megillető jogokkal és
a Felhasználót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
9.7. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói
jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető
testület illetékes.
9.8. A Felhasználó panasza esetén igénybe veheti az Európai Uniós online vitarendezési platformot. A
platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt
követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Felhasználó az online honlapon keresztül,
amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
9.9. A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek
keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség
létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy
telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van
bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a Felhasználó igényének megfelelő írásbeli
egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
9.10. Amennyiben a Felhasználó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett
eredményre, úgy a Felhasználónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.
A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
az eljáró bíróságot;
a Feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok
bizonyítékainak előadásával;
azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége
megállapítható;
a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára
bizonyítékként hivatkozik.
- SZERZŐI JOGOK
10.1. Miután a Weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a Weboldalon megjelenő tartalmak vagy
azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más
módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos
hozzájárulása nélkül.
10.2. A Weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is
csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
10.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire,
az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
10.4. Tilos a Weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a
felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan
alkalmazás használata, amellyel a Weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy
indexelhető.
10.5. A barcsikekszer.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével
kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
10.6. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén a
Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000,- Ft, illetve szavanként bruttó
20.000,- Ft. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában
böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén a Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz,
melynek összegét szintén a jogsértő Felhasználóra hárítja.
- RÉSZLEGES ÉRVÉNYTELENSÉG
Ha az ÁSZF valamely pontja érvénytelen, úgy a jelen ÁSZF további pontjai érvényben maradnak és
az érvénytelen rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
- ADATVÉDELEM
A Weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon:
https://barcsikekszer.hu/adatkezelesi_tajekoztato
Kecskemét, 2021. január 1.